Kuģa rācijas rācijas sapārošana ar GPS
Ja nu Jums sanāk tikt pie kāda lietota kuģa vai jahtas tad var gadīties, ka Jums komplektā nāk visādās labas un noderīgas ierīces, bet ne vienmēr tās ir darba kārtībā un pat varbūt šķiet novecojušas.
Bet nesteidziet no tām atbrīvoties!
Dotajā gadījumā stāsts ir par gana senu Garmin GPS 72 un paretu Midland Regata II.
Pirmais bija uz kuģa tīri labāk vizuālā un tehniskā stāvoklī ar visu stiprinājumu un ar datora seriālo savienojamu vadu ar 12v piepīpētāja lādētāju, kas izrādās bija vairāk seriālā porta barošanai, jo ar to pašu GPS piešķilt nevarēja, bet ar baterijām pats GPS darbojās. Modelis GPSam pasens ar melnbaltu ekrānu samērā nelielu atmiņu, nelielu ekrānu, kas izmantojams tikai punktu, maršruta un nobrauktā ceļa attēlošanai.
Otrais - rācija bija vispār atvienota, antena uz masta netika uzlikta, kabeļi aprauti, kaut kur mētājās. Tomēr jau DSC rācija ar “telefongrāmatu” un GPS NMEA savienojuma funkcijām. T.i. Rācija ir spējīga nolasīt datus no GPS un vajadzības gadījumā tos noraidīt.
Pēc parakāšanās pa internetu tika atrasta dokumentācija un iegūta pārliecība, ka abām ierīcēm jāsarunājas. Ar otro gan gāja pagrūti, bet tomēr vācu valodā vajadzīgā info tika atrasta.
Pirmie mēģinājumi gan izgāzās, jo vadi mēdz būt dokumentācijā uzzīmēti nedaudz savādāk nekā ir dzīvē + paša interpretācijas. Mēģinājumi gan pēc kādas nedēļas tika atkārtoti un ar kādu trešo piegājienu - urrā ierīces patiešam sadarbojās un rācija smuki rādija GPS koorinātes un vairs periodiski paniski un skaļi nebļāva par GPS signāla trūkumu. :) Prieks kā mazam bērnam! :D
Nobeigumā:
Pēc jaunās un modernās planšetes lietošanas pieredzes es sāku pārdomāt, ka varbūt man pat vecais GPS risinājums varētu būt noderīgāks, jo kuģis nav liels un mani visu laiku padarīja nemierīgu gan citu, gan paša tuvās kustības un pieskārieni tai, kā rezultātā kaut kas sagrozījās, izslēdzās un pārslēdzās. Turpretī vecajam Garminam pogas nejauši saspaidīt ir krietni sarežģitāk un tam ir arī spec paredzēta MOB (cilvēks aiz borta) poga. Savukārt planšetes skārienu fīčas apstākļos, kad viss šupojas, drizāk kļūst par trūkumiem - ar pogām operēt ir daudz vienkāršāk un precīzāk.
Krāmējoties ar šīm divām ierīcēm, ir radušās vēl pāris idejas: rācijai pielikt savu atsevisķu GPSu (jaunu modernu ķīnieti ar dauzvairāk satelītu atbalstu un lielāku jūtību, ko pat nevilkt nekur ārā, budžets ~ 30 EUR) un otra piedarbināt auto pilotu, kas arī ir komplektā ar kuģi, tikai spriežot pēc kontaktdakšu nesavietojamības uz šī kuģa nav darbibnāts, bet arī ir savienojams ar GPS/NMEA. Cerams, ka ar to arī viss būs tehniskā kārtībā - bet par to jau būs cits stāsts.